Unul dintre cele mai importante sisteme ale masinilor noastre este sistemul de franare, de aceea trebuie sa schimbam periodic lichidul de frana.
Lichidul de frana:
Ce rol are lichidul de frana?
Lichidul de frana transmite presiunea aplicata pe pedala de frana catre sistemul de franare al masinii.
Lichidul de frana este creat si testat pentru a evita uzura timpurie a pieselor din circuitul de franare. In timp, lichidul de frana isi pierde din proprietati, cauza principala fiind umiditatea, indiferent daca autovehiculul circula sau nu.
Temperatura si umiditatea au un efect negativ asupra lichidului de frana, acestea favorizand aparitia fenomenului de vapor lock si a fierberii lichidului de frana, conducand la o franare ineficienta.
Cand se face schimbul de lichid de frana?
Lichidul de frana se inlocuieste in mod regulat, iar perioada dintre schimburi difera de la un producator auto la altul, 1-2 ani.
Fierberea lichidului de frana duce la producerea fenomenului “vapor lock”, iar uzura discurilor determina o scadere a puterii de franare. In timp ce functioneaza, temperatura franelor creste din cauza frecarii dintre placute si discuri.
O scadere foarte mare a nivelului lichidului de frana poate fi rezultatul unei fisuri in instalatie. Scaderile de lichid de frana pot fi justificate si de uzura placutelor sau a discurilor de frana.
Se poate constata daca exista pierderi de lichid de frana la nivelul cilindrului principal de frana, daca pozitia pedalei coboara progresiv si au loc pierderi de presiune.